Header Ads

Header ADS

RSDİP'NİN (BOLŞEVİK) VII. KONFERANSI 1917

(NİSAN KONFERANSI) 

24-29 Nisan 1917

STALİN VE EKİM DEVRİMİ KRONOLOJİK BİYOGRAFİSİ (Mart-Ekim 1917)

I.BU GÜNKÜ DURUM İÇİN LENİN YOLDAŞ TARAFINDAN ÖNERİLEN KARARIN DESTEKLENMESİNE İLİŞKİN KONUŞMA 

Yoldaşlar! Bubnow'un önerdiğini, kararında Lenin Yoldaş da incelemiştir. Kitle eylemlerini ve gösterileri Lenin yoldaş reddetmiyor. Fakat söz konusu olan şimdi bu değildir. Denetim sorununda fikir aynlıkları var. De­netim, bir denetleyenle bir denetlenenin bulunmasını ve bunlar arasında belirli bir anlayışın olmasını gerek­tirir. Bir denetim vardı. Bir anlayış da vardı. Denetim­den ne sonuç çıktı. Hiç bir şey. Miljukow'un konuşması­na göre (19 Nisan günü) bu denetimin boş bir şey oldu­ğu açık olarak özellikle kendini göstermiştir. 

Gutschkow şunları söylüyor: "Benim gözümde dev­rim daha iyi savaş yapmak için bir araçtır, büyük bir zafer kazanmak için küçük bir devrim yapalım". Fakat orduya şimdi barışçıl düşünceler girmiştir ve artık savaş yapılamıyor. Hükümetin bize dediği de şu: 
"Savaş aleyh­tarı propagandaya son verin, yoksa çekiliriz."
Tarım sorununda da hükümet, köylülerin çıkarları­na ve köylülerin çiftlik topraklarına el koymalarının sağlayacağı yararlara karşı da anlayış gösteremiyor. Bi­ze söylenen şu: 
"Köylüleri' durdurmak için bize yardım­cı olun, yoksa çekiliriz."
Miljukow şöyle diyor:
 "Cephenin birliği korunmalı, düşmana karşı saldırıya geçmeliyiz, askeri şevke geti­rin, yoksa çekiliriz."
Bütün bunlardan. anlaşıldığına göre, bize denetim öneriliyor. Gülünç bir şey bu! Başlangıçta programı milletvekilleri sovyeti hazırlıyordu, şimdi bunu geçici hü­kümet hazırlıyor. Bunalımı (Miljukow'un açıklamasını) izleyen gün sovyetle hükümet arasında yapılan bağlaş­ma, sovyetin, hükümetin buyruğu altına girdiği anlamı­na gelir. Hükümet sovyete karşı saldırılarda bulunuyor. Sovyet geri çekiliyor. Buna göre sovyetin, hükümet ü­zerindeki bir denetiminden söz etmek, havanda su döğ­mek olur. Bu nedenle ben, Bubnow'un denetim üzerine olan değişiklik önerisinin reddedilmesini öneriyorum. 


2. MİLLİ MESELE ÜZERİNE RAPOR
Blogger tarafından desteklenmektedir.