Header Ads

Header ADS

Lenin den G.Y Zinovyev e mektup

G.Y Zinovyev e
[24 Ağustos 1909] 
 Değerli Gr, 

Sotsiyal-Demokrat'ın  7-8 sayılarını aldım. Troçki'nin imzasına karşıyım; imzalar çıkarılmalı. (Henüz makaleleri okumadım.) 

Proletary ile ilgili olarak, içerisine; (1)  St.  Petersburg seçimleriyle ilgili (eğer  Rech onu yanlış yansıtmadıysa, Rech ve Vodovozov ın palavralar ile bağlantılı olarak,) bir makale eklemek gerektiğini düşünüyorum; (2) İsveç grevi üzerine bir toparlama özet makale gerekli; (3) Aynı şekilde İspanya üzerine; (4)  Cenevre (Georgien 17) anti-tasfiyecilerle (oldukça aşağılık) polemikleri ile bağlantılı olarak Menşevikler üzerine; (5) özel bir sayfa olarak ek sayfada, Maximov'un ve Şürekasının “Açık Mektup”una bir cevap. Bu alçakların yalanlarla insanları yanıltmaması için, onlara yerinde bir cevap verilmelidir. 

Üç haftalık tatilden sonra kendime gelmeye başlıyorum. Sanırım madde 4 ve 5i kendim üstlenebilirim, gerekirse madde 1 ide, ama yine de söz vermekten çekiniyorum. Bana fikirlerini ve gerekli kesin tarihler i yaz. Proletari için başka ne var? 

Madde  2 ve 3 Vorwärts 19 dan yapılabilir; Eğer yazmayı üstleneceksen,  Sana göndereceğim.

Pravda  (sayı) 20 ile ilgili olarak, Troçki'nin Inok a  mektubunu okudunmu? Umarım bu seni, Troçki  nin Ryazanov-ve- Şürekası türünde  aşağılık bir kariyerist ve fraksiyoncu gibi davrandığına ikna etmiştir. Ya yazı kurulunda eşitlik, CC ye itaat ve  (!Alçak, bizim harcanmamız  pahasına Pravda nın bütün aşağılık mürettebatını oluşturmak isteyen) Troçki'ninkiler dışında Paris'e  hiç kimsenin transfer edilmemesi - veya bu sahtekarlarla  bir kopuş ve onun şüreka içinde bir teşhiri. O, Parti ye "lafta" hizmet veriyor ve (pratikte)  bütün fraksiyonculardan  daha kötü davranıyor. 

Herşey gönlünce olsun. 
N. Lenin 

PS. Korkarım , kötü iş yapma nedeniyle, Kamenev den vazgeçmek gerekecek. Sosyal Hareket üzerine makale  altı hafta önce (veya altı ay)  önce vaad edildi.

Adresim: Sn W1. Oulianoff (Chez Madame Lecreux), Bombon (Seine-de-France). 

VI Lenin, CW 
Vol. 34, s. 399-400



Çeviri
Erdoğan A
26 Mart 2019
Blogger tarafından desteklenmektedir.