Header Ads

Header ADS

PARTİ'YE YENİ ÜYE ALIM KOŞULLARI ÜZERİNE

Lenin

V. M. Molotov'. İki Mektup
1
Molotov Yoldaşa

MK Plenumuna aşağıdaki önergemi sunmanızı rica ediyorum: Parti 'ye yeni üyeler alırken adaylık süresinin uzatılmasını son derece önemli görüyorum. Zinovyev'de* bu süre işçiler için altı ay, diğerleri için bir yılolarak saptanmıştır. Ben altı aylk adaylık süresini sadece büyük sanayi girişimlerinde fiilen on yıldan az çalışmamış işçiler için olduğu gibi bırakmayı öneriyorum. Diğer işçiler -için birbuçuk yıl. köylÜıer ve kızıl askerler için iki yıl, tüm diğerleri"için ise üç yıl olarak saptanmalıdır. MK'nın ve Merkez Kontrol Komisyonu'nun OTtak rızasıyla özel istisnalara izin verilmelidir.

Ben, Zinovyev tarafından önerilen kısa süreleri değiştirmeden kabul etmeyi son derece tehlikeli buluyorum. Hiç kuşku yok ki bizde bü- yük sanayi anlamında en ufak ciddi eğitimden geçmemiş insanlar sürekli işçi olarak nitelenmektedir. çoğu zaman, lesadüfen ya da kısa süre için işçi durumuna gelmiş katıksız küçük-buıjuvalar işçi kategorisine giriyorlar. Tüm akıllı Beyaz Muhaftzlar kesinlikle, Partimizin sözde proleter karakteri nedeniyle Parti'de küçük mülk sahibi unsurun, hem de kısa sürede üstünlük kazanmasına karşı bağışıkh olmamasına oynuyorIar. Ülkemizde egemen olan özensiz, sistemsiz çalışma tarzı sürerken, kısa adaylık süreleri gerçekte, adayların gerçekten bir ölçüde denenmiş komünistler olup olmadığı hakkında her türlü ciddi denetimin yokluğu anlamına gelecektir. 300.000 ila 400.000 Parti üyemiz varsa, bu sayı da aşın yüksektir, çünkü kesinlikle bütün veriler bugünkü Parti üyelerinin eğiıim düzeyinin yetersiz olduğunu göstermektedir. O nedenle ben adaylık süresinin uzatılmasında ve aynca Örgütlenme Bürosu'nun adaylık süresini boş bir formalite olmaktan çıkanp gayet ciddi bir deneme süresine dönüştürecek krnıulları hazırlamak ve sıkı biçimde uygulamakla görevlendirilmesinde özellikle ısrar ediyorum

Bu sorunu Parti Kongresi'nde özel bir dikkatle ele almak gerektiğine inanıyorum.
24 Mart 1922

2
Mololov Yoldaşa

Parti Kongresi'nde Parti'ye yeni üye alım koşulları sorunu ele alınmadan önce okumaları için tüm M K üyelerine vermesi ricasıyla

Yeni üyelerin Parti'ye alınması için adaylık süresi üzerine 25 Mart'taki Plenumda alınan kararı inceledikten sonra Parti Kongresi 'nde bu karara karşı itirazda bulunmak istiyorum. Fakat Parti Kongresine katılamama endişesi taşıdığım için aşağıdaki açıklamalarımı okumanızı rica ediyorum:

Şu an üyelerinin ezici çoğunluğu itibariyle Partimizin yeterince proleter olmadığına kuşku yoktur. Bunu kimsenin reddedemeyeceğini düşünüyorum ve istatistik temelinde yapılacak basit bir karşılaştırma bu iddiayı doğrulayacaktır. Savaştan beri Rusya'da fabrika işçileri eskisinden çok daha az proleter durumdadır, çünkü savaş sırasında fabrikalara askerlik hizmetinden kaçmak isteyenler girdiler. Bu herkesçe bilinen bir olgudur. Öte yandan şu anda Partimizin genelde ortalama olarak (üyelerinin muazzam çoğunluğunun seviyesi alındığında), gerçekten proleter bir önderlik için böyle zor bir anda, hele hızla bağımsız bir sınıf politikasına uyanan köylülüğün ezici üstünlüğü koşullarında gerekli olandan politik olarak çok daha az eğitimli olduğuna da kuşku yoktur. Ayrıca bugün hükümet partisine katılma hevesinin son derece büyük olduğu da gözönüne alınmalıdır. Proleter her şeye çok uzak olan kimlerin Bolşeviklerin başarılarından etkilendiğini görrnek için "Smena Vek"çilerin[lOll yazınsal ürünlerini gözönüne getirmek yeter.

Cenova Konferansı'nda yeni bir politik başarı elde edersek, proleter herşeye doğrudan düşman ve küçük-burjuva unsurların Parti'ye akını dev boyutta artacaktır. İşçiler için altı aylık bir adaylık süresi bu akını hiçbir şekilde durduramayacakur, çünkü böyle kısa bir adaylık süresince yapay davranmak kadar kolay bir şey yoktur, hele ki bizim koşullanmız alıında birçok aydın ve yarı-aydın unsur için işçi olmak hiç de zor olmayacaktır. Bütün bunlardan ben şu sonucu çıkarıyorum ve Beyaz Muhafızların Partimizin proleter olmayan bileşimini hesaplıyor olmaları benim gözümde bu sonucu pekiştirrnektedir ki, adaylık süresini önemli ölçüde uzaunak zorundayız ve işçiler için adaylık süresi altı ay olarak kalacak olursa, kendimizi ve başkalarını aldatmamak için,"işçi" kavramını mutlaka, bu kavramın içine sadece, gerçekten de yaşayışları sonucunda proleter psikolojiyi benimsemiş olmaıarı gerekenler girecek şekilde doldUOllak gerekmektedir. Bu psikolojiyi benimse· rnek ise herhangi bir yan niyetle değil ekonomik ve sosyal varoluş biçimi nedeniyle uzun yıllar fabrikada bulunmadan olanaksızdır.

Gözlerimizi gerçeğe kapamak istemiyorsak, bugün Parti'nin proleter politikasının Parti'nin bileşimi tarafından değil, Parti'nin eski muhafız kıtası denebilecek son derece ince katmanın muazzam, eksil·
memiş otoritesi tarafından belirlendiğini kabul etmek gerekir. Bu katman içinde küçük bir iç mücadele, bu katmanın otoritesinin yok olmasa bile zayıflamasına ve artık kararları bu katmanın belirleyernemesine yetecektir.

O nedenle: i) bütün adaylık sürelerini uzatınak; 2) Adaylık süresinden gerçekten geçmenin neleri içereceği, adaylık süresinden gerçekten geçildiğini ve bu sürenin boş bir [onnalite olarak kalmamasını
denetlernek için somut ve pratik koşullann neler olması gerektiğini özellikle ayrıntılı biçimde saptamak zorunludur; 3) yeni Parti üyelerinin alımı hakkında karar verecek kurumlarda bir şartlı çoğunluk oluşturulmalıdır; 4) alım sadece İl Komitelerinin kararlanna değiL, aynı zamanda Kontrol Komisyonlannın kararlarına da bağlı olmalıdır; 5) Partinin, proleter politikayı tam bilinçle uygulayan komünist olmayan Parti üyelerinden kurtulmasını kolaylaştıracak başka önlemler hazırlanmalıdır.

Parti için yeni bit genel temizlik önenniyorum, çünkü bunun şu an pratikte uygulanamaz olduğuna inanıyorum, fakat Parti 'nin fiilen temizlenmesi, yani mevcudunun azaltılması için herhangi bir yol bulunmalıdır, ve bu konu üzerine düşünülürse, inanıyorum ki bir dizi uygun önlem bulunabilecektir.

Eğer mümkünse, bu yazıyı okuyan MK üyelerinden, Halk Komiserıeri Konseyi'nin sekreterlerinden birinin adresine kısa bir telefonograrnla da olsa bana yanıt veımelerini rica ediyorum.

Lenin
26 Mart 1922
Blogger tarafından desteklenmektedir.