Header Ads

Header ADS

V. i.LENİN'E MEKTUP - Temmuz 1918

Lenin yoldaş, Sadece birkaç söz:

1- Eğer Trocki, düşünmeksizin sağa ve sola- Trifonov'a (Don Bolgesi) , Avtoriomov'a (Kuban . Bolgesi) , Koppe'ye (Stavropol) , (tutuklanmayı hak etmiş olan) Fransız mis­yonu üyelerine vb. vekalet dağıtırsa, o zaman bir ay içinde burada, Kuzey Kafkasya'da her şeyin yıkılacağı ve bu bölgeyi tamamen kaybedeceğimizi şüphesiz bir şekilde söyleyebiliriz. Troçki, Antonov un bir zamanlar  yaptığının aynı şeklinde davranıyor. Onun kafasına, yerel fonksiyonerlerin bilgisi olmadan hiçbir atamanın yapılamayacağını, aksi taktirde bunun Sovyet iktidarının itibarını sarsacağını sokun.

2 - Eğer bize pilotlarla birlikte uçak, tank ve altı inçlik toplar vermezseniz, o zaman Tsaririn cephesi ve demiryolu uzun bir süre için kaybedilecektir.

3 - Güney'de tahıl çok, ancak ihtiyacımızı karşılayabilmek  için, transit geçen birlikler, ordu komutanları ve başkaları tarafından engellenmeyen, rahatca işleyen bir aygıt gereki­yor. Dahası, askeriye, beslenme işleri fonksiyonerlerine yardım etmelidirler. Besin maddeleri sorunu tabii ki askeri sorunla içiçedir. Bu işin çıkarları için, askeri güçlere ihtiyacım var. Bu konu üzerine daha önce yazmışdım, fakat cevap almadım. Peki öyleyse, o zaman ben, formalite olmaksızın, işi mahveden ordu komutanlarını ve komi­serleri görevden kendim alacağım. Bu işin çıkarları  bunu gerektiriyor, ve   şüphesizki, Troçki'den gelecek bir kağıt parçasının yokluğu, beni (bunu yapmaktan)  tabiki alıkoymayacaktır.

J. Stalin
10 Temmuz 1918.

Çeviri
Erdoğan A

Kaynak
July 10th: Stalin JV: Letter to V.I.Lenin; in Works Volume 4
Blogger tarafından desteklenmektedir.